ale chyba najlepiej jak się ma (o ile dobrze pamiętam) EDS
Ten EDS to całkiem fajna sprawa. Miałem już kilka tej zimy awaryjnych sytuacji.
Chrobotało, chrobotało i po chwili autko bez problemu szło dalej
zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
ale tam jest tylny napęd i nawet w zimówkach ciężko się jeździ w kopnym śniegu
Wiem, dlatego dziękuję Bogu za przedni w Octavii. Dodatkowo, przedni napęd wybacza sporo błędów początkującym kierowcom (vide mój pierwszy samochód, Fabia)
ale to niewyłączalne ESP jest od wersji autek wyprodukowanych w 47 tygodniu czyli z listopada tego roku, teść odebrał miesiąc wcześniej i ma wyłączalne.
Zakladam, ze po wylaczeniu ASR (zapalona kontrolka) nie powinienem juz slyszec zadnego asr-owego chrobotania z komory silnika? Wydaje mi sie, ze wowczas ciagle cos tam sie odzywa :/ Przy najblizszej okazji uwaznie sie temu "przyslucham"
U mnie jest tylko ASR i faktycznie, jak napisał locaj85, podczas jazdy ostrzega, gdy droga jest śliska.
Aha, wczoraj podziwiałem "wyczyny" BMW na niskim profilu (jakie opony miał to nie wiem, z okna nie było widać ). Miał spory problem z wyjazdem z parkingu.
wysokosc profilu raczje ie ma tu znaczenia, wazna jest szerokosc gumy, gdzie w takich warunkach jakie mamy lepiej powinna sie zachowac opona o wezszym profilu
Zakladam, ze po wylaczeniu ASR (zapalona kontrolka) nie powinienem juz slyszec zadnego asr-owego chrobotania z komory silnika? Wydaje mi sie, ze wowczas ciagle cos tam sie odzywa :/ Przy najblizszej okazji uwaznie sie temu "przyslucham"
Było już o tym pisane wielokrotnie: EDS (czyli to co u Ciebie "chrobocze") pozostaje włączony nawet po wyłączeniu ESP/ASR/TCS.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Panowie a ten zapach tzw "kapuchy" w sytuacji kiedy chce się wydostać z zaspy śnieżnej i trochę żyłuje auto? to sprzęgło czy coś innego? Kiedy koła boksują w miejscu czy przez takie coś można rozwalić sprzęgło tj koło dwu masowe?
Panowie a ten zapach tzw "kapuchy" w sytuacji kiedy chce się wydostać z zaspy śnieżnej i trochę żyłuje auto? to sprzęgło czy coś innego? Kiedy koła boksują w miejscu czy przez takie coś można rozwalić sprzęgło tj koło dwu masowe?
sprzęgło się przypala
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
MZ, zależy jak kto żyłuje te auto. Bez sensu jest wciskać pedał w podłogę. Lepiej zrobić małe bujanko i delikatnie tym gazem operować. u mnie nic nie czuć choć w ciągu 3 dni juz 3 razy się zasypałem
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
MZ, zależy jak kto żyłuje te auto. Bez sensu jest wciskać pedał w podłogę. .....
ja to wiem ale moja żona niestety nie . Ale czy takim działaniem żonka może całkiem zepsuć to sprzęgło?
Może... Jeśli nie całkowicie, to może je tak uszkodzić, że ogólnie w czasie jazdy wszystko będzie niby OK, ale przy delikatnym ruszaniu będzie szarpało...
To co chrobocze przy ruszaniu na śliskim to nie jest przypadkiem EBD,który działa na zasadzie zmniejszania róznicy napedzanych kół miedzy jednym kołem a drugim,lecz nie zabiera obrotów silnikowi,nie dusi go tak jak ASR
Nie wiem czy EBD nie jest czasem do hamowania...
Nie zaleznie jak sie nazywa ten system, ktory u mnie chrobocze, zmniejsza (lub wrecz uniemozliwia ) on slizganie kol (wyprzega to kolo, ktore sie slizga). Zastanawiam sie poprostu co sie bedzie dzialo gdybym utknal w jakis kopnym sniegu. Bez mozliwosci wylaczenia go, nie rusze....
No ja wczoraj wyłączyłem ESP bo wyjeżdżając z domu (mam lekko pod górke) stanąłem w miejscu. Jak wyłączyłem , poszedł od razu.
gwoli ścisłości to pomogło wyłączenie ASR, bo ESP nie ma w tym przypadku nic do roboty, chyba to tak zresztą działa w O2?
wyłączalny jest tylko ASR, bo nie jestem pewien?
(nie tłumaczcie mi, że na przycisku widnieje ESP )
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a co do tego co jest wyłączane to lucasrally na mówił że teraz jeszcze wciskając wyłącza się wszystko oprócz abs, nawet w fl ale ma to się zmienić i będzie się dało tylko ASR wyłączyć tym przyciskiem. Ale jak to jest to nie wiem naprawde
ps.
a czy przypadkiem EBD w polskiej nomenklaturze to nie jest Elektroniczna Blokada Dyferencjału? Wtedy by się zgadzało, a coś mi się taka nazwa z instrukcji kojarzy.
ps.2 a nie, to w instrukcji jednak podaja skrót EDS.
ps.3 w instrukcji jako jedną z trzech przesłanek wyłączenia ESP/ASR jest właśnie "podczas jazdy w głębokim śniegu lub po sypkiej nawierzchni.
a czy przypadkiem EBD w polskiej nomenklaturze to nie jest Elektroniczna Blokada Dyferencjału? Wtedy by się zgadzało, a coś mi się taka nazwa z instrukcji kojarzy.
no bo jest coś takiego jak EBD -> napisałem powyżej, chyba nie funkcjonują polskie skróty na te wszystkie nazwy ABS, EDS, ESP, EBD, wprowadziło by to niezłe zamieszanie.
a w swoim aucie masz ABS z EBD, ASR i ESP jeśli dobrze rozumiem.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz